A Hankook vezetője elégedettséggel nyugtázza, hogy a WRC-projekt jelenlegi állapota kedvezően alakul.


A WRC friss gumigyártója, a Hankook, már széleskörű tesztelésnek vetette alá az abroncsait, különböző felületeken. A három csapat összesen több mint 2100 kilométernyi tapasztalatot szerzett a használatukkal.

A Monza Rally Show zárta le a Pirelli négy éve tartó partnerségét a WRC-vel, így a következő szezontól a Hankook veszi át a rali-világbajnokság egyedüli gumiszállítói szerepét. A jelenlegi Rally National Hivernal du Dévoluy eseményen Adrien Fourmaux és Kalle Rovanperä már az új Hankook abroncsokkal mérkőzik, míg a korábbi tesztelési fázis során mindhárom gyártó csapata különböző gumiabroncsokat kapott, összesen nyolc országban több mint 2100 km-t teljesítve.

Bár még csak az útjuk kezdetén állnak, Manfred Sandbichler, a Hankook motorsportért felelős igazgatója, elégedetten tekint a jelenlegi helyzetükre.

"A kiváló együttműködés, amelyet eddigi beszállítónkkal, a Pirellivel alakítottunk ki, lehetővé tette, hogy már az idei évben felkészüljünk a 2025-ös szezonra, ahol minden gyártóval egyenlő feltételek mellett végezhetjük el a teszteket - nyilatkozta Sandbichler a DirtFishnek. - Az FIA felügyelete mellett, a technikai részleggel szoros együttműködésben folytattuk a tesztelést aszfalton, jégen, havon és murván, ezáltal szimulálva a WRC-ben tapasztalható összes körülményt. A folyamat során maximális átláthatóságot biztosítottunk a gyártók és az FIA számára, rendszeresen tájékoztattuk őket a gumiabroncsok fejlesztéséről és a beszállítási terveinkről."

Az Akropolisz Rally előtt a Hankook 2025-ös gumiabroncsainak tesztelése továbbra is zajlott, újabb izgalmas fejleményekkel gazdagítva a motorsport világát.

A Hankook azonnal belecsap a lecsóba, hiszen az idény elején tényleg minden előfordulhat, száraz, nedves és teljesen vizes aszfalt, hó és jég, majd jön a Szafari Rally az alapvetően kemény talajjal, amely az eső hatására azonnal iszappá változhat.

"A WRC kemény környezet a versenyzéshez - mondta Tom Fowler, a Toyota technikai igazgatója. - Senkinek sem könnyű a rajt - legyen az új gyártó, versenyző vagy gumiszállító. A Hankookkal azon dolgozunk, hogy mindent megtegyünk, hogy ez egy sikeres partnerség legyen a bajnokság egészének érdekében."

A francia Alpokban zajló hétvégi verseny minden bizonnyal értékes tapasztalokat hoz majd - minden bizonnyal hamarosan a reakciók is megérkeznek a Toyota és a Hyundai részéről.

Related posts