Az Európai Unió újabb súlyos csapást mér a kínai vállalatokra, ami komoly kockázatot jelenthet a magyarországi befektetések számára is.


Szakmai rendezvényünk célja, hogy részletes és átfogó áttekintést nyújtson a legfrissebb finanszírozási megoldásokról, amelyek a kis- és középvállalkozásokat érintik. Fókuszálunk az állami és uniós támogatásokra, valamint a banki és befektetési lehetőségekre, amelyek hozzájárulhatnak a vállalkozások sikeres növekedéséhez és fejlődéséhez. Ezen az eseményen lehetőséget biztosítunk a résztvevőknek, hogy megismerkedjenek a rendelkezésre álló forrásokkal és stratégiákkal, amelyek elősegíthetik a vállalkozások versenyképességének növelését.

Az első ilyen intézkedést egy 1 milliárd eurós akkumulátorfejlesztési pályázat keretein belül tervezik bevezetni decemberben - tájékoztat a Financial Times.

Az új szabályozás két kulcseleme, hogy

A szabályozások Kína saját tapasztalatait tükrözik, ahol a nemzetközi vállalatokat hasonló mechanizmusok révén bátorítják szellemi tulajdonuk megosztására.

Az EU törekvése ezzel a lépéssel a hazai vállalatok védelme, hogy a környezeti normák betartásával szemben megőrizzék versenyképességüket a gyakran olcsóbban és környezetszennyezőbb módon működő kínai cégekkel szemben.

Az Európai Bizottság legutóbbi szubvenciós vizsgálata során kiderült, hogy Peking állami túlzott támogatásokkal látta el az elektromos autók gyártásának teljes értékláncát, így megszegve a Kereskedelmi Világszervezet szabályait. Ennek következményeként az Európai Unió büntetővámokat vezetett be az e-járművek importjára, válaszul a piaci tisztességtelenségre.

Ez a lépés szerves része annak az európai ambíciónak, amely célja a kínai technológiai importoktól való függetlenség fokozása. E törekvés már eddig is számos kínai cég, mint például a CATL és az Envision Energy, jelentős gyárakat nyitott meg Magyarországon, Németországban, Spanyolországban és Franciaországban. A megújuló szabályozások tehát akár ezeknek a befektetéseknek a stabilitását is veszélyeztethetik.

Közben az Európai Unió saját akkumulátorgyártó vállalatainak, például a svéd Northvolt-nak, jelentős pénzügyi kihívásokkal kell szembenéznie.

Az elektromos járművek gyártási költségeinek több mint egyharmadát az akkumulátorok képviselik, így elengedhetetlen a megbízható ellátási láncok kiépítése az európai autóipar zöld átállásának elősegítése érdekében. A szigorúbb szabályozások nemcsak a piac védelmét célozzák, hanem hozzájárulnak az EU gazdasági biztonságának megerősítéséhez is.

Az EU lépése, amely a kínai alkatrészek behozatalának szigorítására irányul, komoly kockázatokat rejt magában. Ez a döntés ugyanis potenciálisan növelheti a fogyasztói árakat, miközben akadályozhatja a klímacélok gyors elérését is.

A szigorúbb szabályozások rövid távon kedvező támogatást nyújthatnak az uniós iparnak, ám hosszabb távon bonyolult helyzetet teremthetnek az európai autógyártók számára a globális verseny színterén – állapítják meg a szakértők. Ezen felül a tervezett intézkedések jelentős hatással lehetnek a Magyarországon megvalósuló kínai befektetésekre is.

Related posts