Az SaS álláspontja szerint a belügyminiszter az állami forrásokat használja fel a saját reklámkampányának finanszírozására.


Matúš Šutaj Eštok (Hlas) belügyminiszter az SaS szerint állami pénzeket használ arra, hogy pozitívan tüntesse fel magát a nyilvánosság előtt. A párt két megrendelésre hívta fel a figyelmet, melyekben a minisztérium reklámtermékeket rendelt összesen 1,5 millió euró értékben - tájékoztatott Branislav Gröhling, az SaS elnöke és Martina Bajo Holečková parlamenti képviselő a párt csütörtöki sajtótájékoztatóján.

Bajo Holečková rámutatott, hogy az egyik legfrissebb megrendelés a belügyminisztérium napjához kapcsolódik. "A megrendelés értéke 150 ezer euró, amelyért reklámtermékeket szereznek be a belügyminisztérium ünnepi rendezvényére" - mondta el. Emlékeztetett arra is, hogy az állam a Szent Cirill és Metód-ünnepségekhez kapcsolódóan 40 ezer eurót költött hasonló termékekre, amely összeget ő is túlzottan magasnak tart. "A megrendelésben olyan tételek szerepelnek, mint például 15 ezer stresszlabda, 15 ezer esőköpeny és 15 ezer zacskó cukorka" - tette hozzá.

A második megrendelés értéke körülbelül 1,4 millió euró, amelyért a minisztérium különféle reklámtermékeket és ajándékokat kíván beszerezni – mondta el a szóvivő. "Sehol nem található információ arról, hogy pontosan miből és mennyit akarnak vásárolni. A darabszámok ismerete teljesen hiányzik" – figyelmeztetett. Bajo Holečková a sajtótájékoztatón kifejezte aggodalmát, hogyan teljesítheti a cég a megrendelést, ha a minisztérium pontos elképzelései nincsenek. Hozzátette, hogy az ilyen típusú megrendelések spekulációkhoz vezethetnek, ami komoly problémákat okozhat.

A képviselő véleménye szerint a minisztérium csupán azért fektet be ezekbe a termékekbe, hogy javítsa Šutaj Eštok megítélését. Hozzátette, hogy a miniszternek inkább a saját anyagi forrásait kellene mozgósítania ehhez a célhoz.

Related posts