Ezen a téren is le vagyunk maradva Európa többi országához képest.


A hazai piacon az új elektromos személyautók elterjedése nem mutatja a tavalyi év dinamikus növekedését, hanem inkább stagnálást vagy mérsékelt fejlődést tapasztalunk.

Miközben a szegmens részesedése a teljes értékesítésből körülbelül 7 százalékra tehető, ez a szám továbbra is elmarad az európai átlagtól.

A Kia magyarországi importőrének vezetője rámutatott, hogy a szegmens fejlődését egyértelműen az állami támogatási programok befolyásolják: a forgalomba helyezett elektromos járművek 85-90 százaléka vállalati vásárlás, amelyet a támogatási rendszer jelentősen ösztönöz.

A szakértő felhívta a figyelmet arra, hogy tavaly a belföldi elektromos járművek piaca közel 50%-os növekedést mutatott, míg az idei év első hat hónapjában ez a szám csupán 12%-ra emelkedett. Ezzel párhuzamosan a teljes új személyautó-piac bővülése is visszaesett; 2024-ben 13%-ra nőtt, azonban az idei évben eddig csupán 4,3%-os növekedést regisztráltak a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének statisztikái alapján.

A Kia modelljei az élbolyban szerepelnek az elektromos szegmensben - jelezte Nagy Norbert, aki a sikeres EV3 modell mellett nagy reményeket fűz a napokban bevezetett EV4-hez is. Az idén 900-950 elektromos jármű forgalomba helyezésével számol, a többi elektrifikált (hibrid és plug-in hibrid) modellel együtt 1200-1300 eladott autóval. A teljes éves eladás a belsőégésű modellekkel együtt elérheti a 7300-7400 darabot.

Az elnök véleménye szerint a tavalyi eredményekhez képest 5-6 százalékos növekedést a kedvező ár-érték arányú modellek biztosítanak. Minden gyártó aktívan bővíti a kínálatát, azonban a kínai márkák megjelenése az európai piacon új kihívások elé állítja őket. Az új környezetben egyértelműen megfigyelhető a hagyományos európai gyártók visszaszorulása.

Related posts