Eldőlt a kérdés: megvalósul az M8-as autópálya! Az új útvonal összekapcsolja Ausztriát és Romániát, ezzel pedig Budapest is fellélegezhet.


Megszületett a végső döntés. Megépül az M8-as gyorsforgalmi út Dunaújváros és Kecskemét között, amely délről tehermentesíti Budapestet, és egy új, nemzetközi közlekedési folyosót hoz létre Romániától egészen Ausztriáig. A tervek szerint Budapestet érintése nélkül lehet majd közlekedni Kelet- és Nyugat-Magyarország között.

Megkapták a végső engedélyeket, így megkezdődhet az M8-as gyorsforgalmi út Dunaújváros és Kecskemét közötti szakaszának építése - jelentette be Lázár János, az építési és közlekedési tárca vezetője. Ez a projekt a magyar közlekedésfejlesztés egyik kulcsfontosságú beruházása, amely célja, hogy tehermentesítse Budapestet a déli irányból érkező forgalomtól, miközben az M0-s körgyűrű nyomvonalával párhuzamosan halad. A tervek szerint lehetővé válik, hogy a jövőben Budapest érintése nélkül lehessen közlekedni Kelet- és Nyugat-Magyarország között.

A miniszter tájékoztatása szerint a környezetvédelmi engedélyek már rendelkezésre állnak, és a nyomvonal körüli vitás kérdéseket is sikerült megoldani. A kivitelezést a koncessziós társaság fogja végezni, amely már megkapta az összes szükséges dokumentumot. A tervek alapján a projekt teljes egészében 2031-re valósul meg.

Az M8-as autópálya a tervek szerint Kecskeméttől Sárbogárdig húzódik, majd innen M200 néven folytatódik Komárom irányába, ahol csatlakozik az M1-es autópályához, ezzel biztosítva az Ausztria felé vezető összeköttetést. A projekt előrehaladtával már most is üzemelnek olyan rövid szakaszok, mint a Dunaújváros és Dunavecse közötti útvonal, amely a Pentele hidat is magában foglalja.

Az M44-es és az M8-as összekapcsolódása révén Romániától egészen Ausztriáig létrejön egy Budapestet elkerülő, déli irányú körgyűrű. Ez a fejlesztés hatalmas tehermentesítést jelent majd az M0-s forgalmában, csökkentve a főváros körüli tranzitforgalmat és gyorsítva a nemzetközi közlekedést.

Related posts