F1-szakíró: Verstappen visszalépett a világbajnoki küzdelemtől, így Norris most lehetőséget kap arra, hogy megmutassa, mekkora tévedés volt alábecsülni őt.


Lando Norris önbizalma új magasságokba emelkedett az Osztrák Nagydíj megnyerésével, amely során 15 pontra csökkentette hátrányát csapattársával, Oscar Piastrival szemben. Vámosi Péter, a Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban kifejtette, hogy Max Verstappen a Red Bull "egyszemélyes hadseregeként" küzd a pályán, de a világbajnoki címre való esélyei már látványosan csökkentek. A konstruktőrök versenyében pedig a McLaren fölénye még inkább nyilvánvalóvá vált, ami új dimenziót ad a csapatok közötti rivalizálásnak.

A vasárnapi Forma-1-es Osztrák Nagydíj lenyűgöző kettős McLaren-győzelemmel zárult: Lando Norris most végre sikeresen megelőzte az összetett pontversenyt vezető csapattársát, Oscar Piastrit. Az ausztrál versenyző előnye ezáltal 15 pontra csökkent Norris mögött, aki ezzel a győzelmével már a hetedik diadalát könyvelhette el F1-es pályafutása során Spielbergben.

A Motorsport Online főszerkesztője az InfoRádióban kifejtette, hogy a két McLaren-pilóta közötti csata "meglepően fair" módon zajlott, de a közönség néhány "hajmeresztő pillanatot" is megélt. Ilyen momentum volt, amikor Oscar Piastri drámai fékezésre kényszerült, hogy elkerülje a karambolt Lando Norris-szal. Vámosi Péter véleménye szerint az Osztrák Nagydíj után már nyugodtan kijelenthető, hogy Max Verstappen, aki a rajt után azonnal kiesett, kiszállt a világbajnoki címért folytatott harcból. A címvédő az Andrea Kimi Antonellivel történt ütközés után kénytelen volt kiállni, ami miatt hátránya már 61 pontra nőtt Oscar Piastrival szemben – egy olyan különbség, amelyet szinte lehetetlen ledolgozni a szezon hátralévő versenyein. Ahhoz, hogy Verstappen esélyei megmaradjanak, a két McLaren-pilótának legalább két versenyhétvégén nem szabadna pontot szereznie.

A szakíró szerint Piastri és Norris nagyon figyelnek egymásra, ami kissé meglepő is számára a vb-címért folytatott harc jelenlegi fázisában. Arra számít, hogy

Olyan belső harc fog kibontakozni közöttük, mint 1988-ban, amikor Ayrton Senna és Alain Prost a McLaren színeiben mérte össze tudását. Az akkoriban zajló rivalizálás nem csupán a versenypályán, hanem a motorsport történelem lapjain is örökre nyomot hagyott.

Végül Ayrton Senna lett a világbajnok az 1988-as F1-es szezonban, három ponttal megelőzve akkori francia csapattársát.

Az idei konstruktőri vb-cím szinte eldőlt, a McLaren jelenleg 207 ponttal előzi meg az összetettben a második Ferrarit. Vámosi Péter szerint a második helyért küzdhetnek az üldözők. Úgy véli, Spielbergben az Antonelli-Verstappen karambol miatt "kicsit lábon lőtte magát" a Mercedes, amely így fontos pontokat veszített, de a második helyért természetesen versenyben marad. A Red Bull "egyszemélyes hadseregként" veszi a futamokat, így az energiaitalosok esetében nehéz konstruktőri esélyeket latolgatni. A japán Cunoda Juki sem vált be második számú pilótaként, Ausztriában az utolsó helyen végzett, és más versenyeken sem tudott maradandót alkotni. Bár a Ferrari jelenleg a második helyen áll a konstruktőrök vb-pontversenyében, a szakíró szerint a maranellóiak "nem elég jók", és nyilván elég kellemetlen nekik, hogy már a szezon mostani részében ekkora a hátrányuk a McLarennel szemben. Ettől függetlenül a második helyre odaérhetnek az idény végén.

A következő hétvégén izgalmas futam vár ránk Silverstone ikonikus pályáján. Vámosi Péter hangsúlyozta, hogy az angliai kanyarok gyorsabban teljesíthetők a spielbergi pályához képest, ami lehetőséget adhat több csapatnak is a kiemelkedésre, nem csupán a McLarennek. A Red Bull eredetileg itt tervezte bemutatni legújabb fejlesztési csomagját, bár végül már Ausztriában bevetették azt, így Max Verstappen számára is kedvező lehet a következő versenyhétvége. A holland pilóta célja valószínűleg a szezon hátralévő részében, hogy több futamot is megnyerjen. A versenytörténetben bármilyen meglepetés bekövetkezhet, de a Motorsport Online főszerkesztője szerint a McLaren jelenlegi formájában szinte megállíthatatlan, feltéve, hogy elkerülik a műszaki problémákat és a fegyelmezetlenséget.

Lando Norris az Osztrák Nagydíjig több időmérőn és versenyen is akadtak nehézségei, de legutóbbi győzelme kétségtelenül lendületet adhat neki. Erre nagy szüksége volt, hiszen a mentális állapota és önbizalma terén csapattársa, Oscar Piastri eddig előnyben volt. A hét végén ráadásul hazai közönség előtt versenyez, ami még inkább motiválhatja. Ha ismét a dobogó legfelső fokára állhat, az sorozatban két győzelmet jelentene, ami gyökeresen megváltoztatná a helyzetét, mint ami eddig volt. Ezt követően még két verseny vár rá a nyári szünet előtt - Spában és a Hungaroringen -, és ha ott is sikeresen szerepel, akkor teljesen más lelkiállapotban indulhat pihenőre, mint ahogyan az első tíz futam után tette.

Related posts