Lenyűgöző versenyzők sorakoznak a Rally Hungaryn, ahol hazánkban először mutatkozik be a Lancia az Európa-bajnokság keretein belül.

Különleges esemény előtt állunk, hiszen a május 9-11. között megrendezésre kerülő Rally Hungary színpadán egy rendkívül tehetséges versenyzőkből álló, színes mezőny fog megmérkőzni. Az izgalom levegőben vibrál, és mindenki arra készül, hogy megmutassa tudását!
A spanyolországi szezonnyitónál is népesebb mezőny vár ránk az Európa-bajnokság második futamán, hiszen a május 9-11. között megrendezésre kerülő Rally Hungaryre összesen 67 páros nevezett. Kiemelkedő, hogy közülük 30 csapat Rally2-es autóval áll rajthoz. Ezért izgalmas versenyekre és kiélezett összecsapásokra számíthatunk a híres Veszprém környéki murvás pályákon, ahol a versenyzők minden eddiginél nagyobb kihívásokkal néznek szembe.
A hazai autósport szerelmesei örömmel láthatják, hogy több nemzeti kedvenc is részt vesz az ERC mezőnyében. Ezen kívül az ORB/ORC mezőny is izgalmas versenyzést ígér a május második hétvégéjén Veszprémben. László Martin és Bán Viktor a dinamikus Škoda Fabia RS-t választották, míg Hadik András és Juhász István a jól megszokott Ford Fiesta MKII-vel állnak rajthoz. Érdekesség, hogy Herczig Norbert és Ferenc Ramón új csapattal és autóval vágnak neki a versenynek, hiszen ők is a Škoda Fabia RS-re tették le a voksukat.
A Diósgyőr Rally győztes párosa, Turán Frigyes és Zsíros Gábor, szintén Škodával indul, és az ORB szezonnyitó során lenyűgöző gyorsasággal találták meg az összhangot az új autójukkal. Emellett visszatér a Csomós Miklós és Nagy Attila duó is, akik új csapatban és új autóval vágnak neki a versenynek: a Team MRF Tyres színeiben egy Citroën C3-mal állnak rajthoz, miután tavaly a dobogó harmadik fokát szerezték meg.
A Diósgyőrben zajló versenyen Német Gábor és Németh Gergely párosa, akik sajnos egy defekt következtében lecsúsztak a dobogóról, most ismét Škodával vágnak neki a Rally Hungary kihívásainak. A Veszprém környéki gyorsasági szakaszokon Kovács Antal és Csáki Richárd a Hyundai i20 N volánja mögött szállnak harcba, míg Ollé Sasa és Ollé Rebeka a Škoda Fabia Evóval próbálják meg elhozni a legjobb helyezést. A hazai mezőnyt a Škodával versenyző Bujdos Miklós és Csontos Tamás kettős zárja, akik szintén a legjobbra törekednek.
És akkor térjünk rá a nemzetközi élmezőnyre! Az 1-es rajtszámot az olasz Andrea Mabellini kapta meg, aki folyamatosan lép előre az ERC-ben, az előző szezonban negyedik lett, futamot is nyert, az idén pedig már a bajnoki címért száll harcba. Hasonló céllal indul a tavalyi Eb-harmadik lengyel Miko Marczyk is, aki az Orfű Rallyn kezdte az idei szezonját.
Az ORB-ben két szezonban is aktívan részt vevő Mads Ostberg, aki 2022-ben első külföldiként hódította meg a magyar bajnokságot, mindenki számára ismerős név. Hasonlóan, Jos Verstappen is, aki már 107 Forma-1-es futamon képviselte magát, nem szorul különösebb bemutatásra, amikor Magyarországra látogat. A hazai közönség számára is világossá válik, hogy a ralizás nem csupán egy szabadidős tevékenység számára, hanem komoly szenvedély. A tavalyi Rally Hungary győztese, Simone Tempestini idén is megpróbálja megcsillantani tehetségét és versenyképességét.
A híres McRae család legfiatalabb örököse, Max MacRae, debütál az ERC-ben a Rally Hungary keretein belül. Az ifjú versenyző nem akármilyen autóval vág neki a megmérettetésnek: Alister McRae fiaként a Tagai Racing Technology által felkészített Citroën C3 volánja mögött áll majd rajthoz. Izgalommal várjuk, hogy mit tartogat számára a verseny!
Magyarországon kerül sor az ERC bemutatójára, ahol a 32 éves kihagyás után visszatér a ralizás világába a Lancia. A vadonatúj Lancia Ypsilon Rally4 HF versenyautókat Jaspar Vaher és Tuukka Kauppinen irányítják.
Idén is érdemes lesz személyesen részt venni a Rally Hungary eseményén, hiszen a szurkolók egy kiemelkedő versenyzőkből álló, gazdag mezőnyt figyelhetnek meg. A nevezési lista teljes terjedelmében ITT található.