Új névvel gazdagodott a DS kompakt autója, amely most már elektromos hajtásra váltott.


A DS kompakt autójára mostanáig egy kicsit kevesebb figyelem jutott, de miután magára öltötte a márka megújult fazonját, megkapta a tisztán elektromos hajtást, amit mindig is megérdemelt, még érdekesebb lehet a DS N°4.

Több mint négy év telt el azóta, hogy a DS bemutatta a kompakt autójának legújabb generációját, a DS 4-et. Azonban eddig a modell nem kapott akkora figyelmet, mint műszaki rokonai, az Opel Astra és a Peugeot 308, így elérkezett az idő, hogy egy frissítéssel új életet leheljenek bele. A bemutató során a DS képviselői ígéretet tettek arra, hogy a DS 4-ből egy teljesen elektromos hajtású verzió is készül, és mostanáig kellett várnunk, hogy ez az ígéret valóra váljon.

A kínálat csúcsához érkezve, az új modell neve DS N°8 lett, ami azonnal felkelti az érdeklődést. A dizájn első pillantásra ismerős vonásokat hordoz, ám a részletekben rejlik az újdonság varázsa: a hűtőmaszk szélesebb lett, és a lökhárító is megújult, miközben a motorháztetőt is átalakították, hogy még dinamikusabb megjelenést biztosítson. A nappali menetfények formája továbbra is megőrzi karakterisztikáját, és most már egészen a fénylő DS-emblémáig terjed, így a DS N°8 minden egyes vonásán érezni a gondos tervezést és a prémium érzetet.

Hátul már kevesebb az újdonság, az eddig is látványos hátsó lámpák változatlanok maradtak, de a DS emblémája helyett a márka nevét írják a csomagtérajtóra, alatta kapott helyet a típusjelzés. Szintén csak igazítottak a belső téren, ahol a műszeregységet 7-ről 10,25 colosra cserélték, a 10 colos érintőképernyőn pedig a ChatGPT-alapú mesterséges intelligencia segíti az asszisztenst. A DS szerint a 21 colos képet vetítő head-up display teljesen megújult.

ezt a nevet korábban a plug-in hibridnek tartották fenn. A DS kompaktja már a Stellantis megújult elektromos hajtásláncát kapja, 213 lóerős elektromos motorral és 58,3 kilowattórás akkumulátorral, amivel 7,7 másodperc alatt gyorsul százra és 450 kilométer a hatótávja, a töltés legalább 11, de legfeljebb 120 kilowattal mehet.

A 180 lóerős benzines motor és a 110 lóerős elektromos hajtás teljesítménye változatlan maradt, így együtt összesen 225 lóerőre képesek. Az újdonság a hétfokozatú duplakuplungos váltó, amely simább és gyorsabb váltásokat tesz lehetővé. Az akkumulátor kapacitása is bővült: a korábbi 12,2 kilowattórás egységet 14,6 kilowattórásra cserélték, így az elektromos hatótáv 62 kilométerről 81 kilométerre emelkedett. Fontos megjegyezni, hogy a 3,7 helyett 7,4 kilowattórás töltés továbbra is feláras opció maradt.

A DS N°4 Hybrid, mint belépőmodell, izgalmas technológiai megoldásokat kínál. A jármű szívében egy 1,2 literes, turbós háromhengeres benzinmotor dolgozik, amelyet egy 28 lóerős elektromotor egészít ki. A hatfokozatú duplakuplungos váltónak köszönhetően a teljesítmény elérheti a 145 lóerőt. Bár hivatalosan mild hibridnek minősül, a városi közlekedés során a megtett távolság akár 50%-át is elektromos üzemmódban teheti meg, így környezetbarát alternatívát kínál a városi autósok számára. A DS a választékát is letisztultabbá tette: a Pallas és Étoile kivitelek mellett a megújult DS N°4 most a Jules Verne különkiadásban is elérhető, ami még különlegesebbé teszi a modellt.

Related posts