Lázár János véleménye szerint a budapesti pályaudvarok 99 éves magánkezelésbe adása hozzájárul az állami vagyon növekedéséhez.
Lázár János, az építési és közlekedési tárca vezetője, a parlament vállalkozásfejlesztési bizottságának ülésén válaszolt a budapesti pályaudvarok közel egy évszázados bérbeadásának tervét övező kritikákra.
Két hete még mindenki azon pörgött, milyen állapotban vannak a vasútállomások, most, hogy megoldást kínálunk rá, mindenki kétségbe van esve
Lázár János a parlament vállalkozásfejlesztési bizottságának keddi meghallgatásán hangsúlyozta, hogy a szöveg egyediségének fontossága kiemelkedő. A Telex beszámolója szerint ezt a megállapítást tette a témával kapcsolatban.
Ahogy azt tegnap már említettük, a kormány a nemzetgazdaság szempontjából kiemelt jelentőségű okokra hivatkozva 99 évre magánszemélyek kezébe kívánja adni a budapesti főbb pályaudvarok ingatlanainak hasznosítását.
A pályázati felhívás 99 évre magánszemélyek vagy vállalatok birtokába adná a lehetőséget:
A tervezett lépés kapcsán több kritika is érkezett Vitézy Dávid közlekedési szakértő részéről.
Lázár János véleménye szerint viszont "nem beszélhetünk privatizációról". Az ingatlanokat hosszú távú, száz éves vagyonkezelési szerződések keretében adják át, amelyeket követően jelentős fejlesztések várnak rájuk.
Valaki nekilát a Nyugati vagy a Déli pályaudvar épületének felújításához, amely lehetőséget kínál a benne található helyiségek hasznosítására, valamint a környező terület fejlesztésére is. Az átalakításért cserébe a pályaudvar teljes felújítása várja az újító kezeket.
Lázár szerint "a kormány javaslata az, hogy bevisszük az ingatlanokat egy közös fejlesztő társaságba, egy közös vállalkozás jön létre", aminek a MÁV (állam) lesz a kisebbségi tulajdonosa, az ingatlanbefektető meg a nagyobb tulajdonosa, de a profitból valamennyit kap a MÁV is. A miniszter szerint ez az állami vagyon gyarapodását jelenti - magyarázta Lázár.