Megérkezett a jövő közlekedése: bemutatkozik a Hyundai Ioniq 6 N, az első elektromos közúti versenyautó!


A jármű erőforrása 650 lóerővel bír, ami lehetővé teszi, hogy mindössze 3,2 másodperc alatt elérje a 100 km/órás sebességet a nulláról. Ezen kívül a végsebessége 257 km/óra, ami lenyűgöző teljesítményt tükröz.

Az Ioniq 6 N fejlesztése két fő cél mentén zajlott: biztosítson kiemelkedő vezetési élményt a versenypályán, de kínáljon a mindennapi használathoz elvárható kényelmet és kifinomultságot. Teljesen átdolgozták a futómű geometriáját, és a teljesítményvesztést minimalizáló virtuális sebességváltót kapott.

Az IONIQ 6 N elképesztő teljesítménye 650 lóerőre (478 kW) és 770 Nm maximális forgatónyomatékra rúg, lehetővé téve, hogy mindössze 3,2 másodperc alatt érje el a 100 km/órás sebességet, amennyiben a N Launch Control rajtautomatika is aktiválva van. A jármű végsebessége pedig lenyűgöző 257 km/óra, ami igazán izgalmassá teszi a vezetést.

Az optimális hőszabályozásra tervezett akkuvezérlő rendszer alkalmazkodik a versenypálya-használat különböző módozataihoz. Így nagyobb csúcsteljesítményre képes, ráadásul huzamosabb időn át. Az Ioniq 6 N tervezése során kulcsszerep jutott az aerodinamikai jellemzőknek, a leszorítóerő és a csekély légellenállás egyensúlyát az ideálisra csiszolták. A mélyebb tömegközépponttal rendelkező Ioniq 6 N nagy sebességnél stabilabban viselkedik, és jobban tapad íveken.

A kitérés-szenzorok jóvoltából a rendszer széles tartományban szabályozza a csillapítási erőt, ez a megoldás fokozott rugózási komfortot, valamint kiszámíthatóbb, közvetlen vezethetőséget eredményez.

Az Ioniq 5N egy különleges funkcióval bír, amely lehetővé teszi, hogy különféle, egyedi hangzásokat produkáljon. Ezzel a technológiával a jármű akár úgy is érzékelhető, mintha egy dühös belsőégésű motor zúgna a motorháztető alatt, vagy mint egy futurisztikus sugárhajtómű, amely a levegőben szeli át a teret.

Az N e-Shift, a Hyundai N innovatív váltásvezérlő funkciója, a sebességváltás élményét hivatott megteremteni. Bár valójában nem történik meg a hagyományos értelemben vett váltás, a rendszer intelligens vezérlésének köszönhetően olyan érzést kelt, mintha a jármű valódi fokozatokkal rendelkezne. Ez a megoldás lehetővé teszi, hogy a vezetők a sportos vezetési élményt élvezzék, miközben a technológia mögött rejlő precizitás garantálja a sima és dinamikus teljesítményt.

Related posts