Miért volt Chaplin mozgása olyan szédítően gyors a filmjeiben? Előfordult, hogy szándékosan gyorsították a felvételeket, hogy fokozzák a komikus hatást és a feszültséget. A mozgás dinamizmusa nemcsak a karaktereinek élénkségét emelte ki, hanem a cselekmén

Ez a különleges vitamin segít helyreállítani a vérnyomást és a vércukorszintet is, ezért érdemes figyelmet fordítani a pótlására.
Amikor az ember a filmtörténet hajnalának alkotásait szemléli, azonnal szembetűnik Chaplin vagy Buster Keaton jellegzetes, szaggatott, mégis lendületes mozgása. Nyilvánvaló, hogy egyikük sem rendelkezett olyan sebességgel, amely ezt a hatást valóságosan előidézhette volna. De vajon mi állhat amögött, hogy úgy tűnik, mintha egyfajta mechanikus precizitás húzná őket?
A kérdés megválaszolásához érdemes visszatekintenünk a filmkészítés alapjaira. A filmtörténet során a filmkamerák sosem tudták teljes mértékben hűen megörökíteni a valós mozgást. Instead, a filmesek egy sor statikus képet rögzítettek, amelyeket gyors egymásutánban játszottak le, így a nézők agya egy folyamatosságot érzékelhetett a mozgásban.
A filmek világában a képkockák sebessége, vagyis az egy másodperc alatt megjelenített egyedi képek száma, kulcsszerepet játszik a mozgásérzet megteremtésében. Ezt a mértéket képkockasebességnek hívjuk, és általában másodpercenkénti képkockákban (fps) adjuk meg. Thomas Edison, aki a filmkamera szabadalmaztatásával hozzájárult a mozgóképek fejlődéséhez, hangsúlyozta, hogy a mozgás illúziójának életre keltéséhez legalább 46 kép/mp sebesség szükséges. Ez az alapelv alapozta meg a filmművészet technikai fejlődését, amely ma már a látványos és dinamikus képi világ megteremtésének alapja.
A mozi hajnalán a költségek miatt a filmkészítők rájöttek, hogy a vizuális illúzió létrehozása nem feltétlenül igényel magas képkockasebességet. Így hát néhányan merész lépésre szánták el magukat, és a 16 fps-hez közelítő, sőt, akár 12 fps alatti sebességekkel kísérleteztek, hogy elérjék a kívánt hatást.
Bár ez a sebesség a korszak filmkamerái között viszonylag gyorsnak számított, mégis jelentősen elmaradt a később népszerűvé vált 24 kép/mp sebességtől. Amikor a 16 fps vagy annál alacsonyabb sebességgel készült régi felvételeket modern, gyorsabb lejátszásra állítják, a képernyőn megjelenő mozgások meglepően furcsán és torz módon gyorsulnak fel.
Előfordult, hogy szándékosan felgyorsították a folyamatot.
Az 1920-as évek Hollywoodjának filmipara javarészt a Bell and Howell 2709-es kamerájára támaszkodott. Ez a különleges modell egy kézi kurblival volt felszerelve, amely lehetővé tette, hogy minden egyes fordulattal féllábnyi filmet mozgassanak át. Így a forgókar másodpercenkénti kétszeri elforgatása 16 képkocka/mp-es felvételi sebességet biztosított, ami az adott időszak filmes standardjává vált.
Ennek ellenére sok némafilmrendező szándékosan rendelt el lassabb vagy gyorsabb sebességgel felvett jeleneteket a hatás kedvéért. Egy lassabb sebességgel (például 16 fps) felvett, majd gyorsabb sebességgel (24 fps) vetített jelenet felgyorsultnak fog tűnni, míg a lassított felvétel hatása akkor jön létre, amikor valamit gyorsabb sebességgel vesznek fel, majd a vetítéshez standard sebességre lassítják.
A stúdiók gyakran adtak a filmszínházaknak konkrét utasításokat a film nagyobb vetítési sebességére vonatkozóan, hogy a mozgás a normálisnál gyorsabbnak tűnjön. Ezt általában komikus célokra vagy akciójelenetekhez használták. Sok mozi a már felpörgetett verzióra is rágyorsított, hogy több vetítést tudjon tartani, és növelje a napi fizető vendégek számát. A végeredmény tehát egy olyan film volt, amit körülbelül 14 és 18 kép/mp között forgattak, majd 22 kép/mp vagy annál gyorsabb sebességgel vetítettek.
A hang átalakította a tempót.
Ahogy a hangtechnika forradalmasította a filmművészet világát, a hollywoodi stúdiók fáradhatatlanul dolgoztak azon, hogy egységesítsék a filmek sebességét, ezzel megőrizve a költséges produkciók minőségi szintjét. Végül a 24 képkocka/mp vált a filmes ipar új alappillérévé, ami jelentősen alulmúlta Edison eredeti ajánlását, amely 46 képkocka/mp sebességet javasolt.