MÁV: A legnagyobb mozdonyfejlesztési projekt valósul meg az utóbbi három évtizedben.


Idén 55 új mozdony érkezik a MÁV Személyszállító Zrt.-hez, ami a legnagyobb léptékű mozdonyflotta megújítási program az elmúlt harminc évben. Hegyi Zsolt, a MÁV Csoport vezérigazgatója kiemelte, hogy rendszerváltás óta ilyen mennyiségű mozdony egyetlen év alatt még nem csatlakozott a magyar vasúti rendszerhez.

Hegyi Zsolt hangsúlyozta, hogy Magyarország vasúthálózatán egy nap körülbelül 200 mozdony teljesít szolgálatot. Ebből a flotta negyede modern technológiával rendelkezik, míg a fennmaradó háromnegyed, körülbelül 150 jármű, már 40-60 éves múltra tekint vissza. A szakember hozzátette, hogy 2026 nyarára a mozdonypark fele korszerűsödik, és az InterCity járatok esetében a modern mozdonyok aránya eléri a 90 százalékot. A korszerűsítési program keretében az első új mozdony február 4-én, kedden állt szolgálatba, és a Sátoraljaújhelyre tartó vonat élén kezdte meg működését.

"A mai naptól kezdődően ezek a mozdonyok folyamatosan szolgálatba állnak, és egész évben az InterCity vonatok élén közlekednek. Utazásaik során eljutnak Békéscsabára, Miskolcra, Sátoraljaújhelyre és Pécsre is" - nyilatkozta a vezérigazgató.

A mozdonyflotta korszerűsítésének célja, hogy javítsák a járművek megbízhatóságát és megkönnyítsék a menetrend betartását. Ezzel a lépéssel a 21. század technológiája is bekapcsolódik a mozdonyok világába. A legfrissebb információk szerint a műszaki ellenőrzést és a fóliázást követően már szolgálatba állt a Vectron villanymozdony. Ez a jármű a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg működését, és hamarosan a már forgalomba állt öt újabb mozdonnyal is találkozhatnak az utasok országszerte.

A MÁV legutóbbi bejelentése alapján az idei évben 15 új, nagy teljesítményű dízelmozdony és 40 villanymozdony csatlakozik a vasúti járműparkhoz. Ezen felül 2026 első felében újabb 15 modern villanymozdony érkezésére is számíthatunk.

Related posts