A Volkswagen jogi lépéseket tesz az indiai rekordvám ellen.


India valaha a legmagasabb vámot szabott ki a Volkswagenre, amelynek következtében a vállalat jogi lépéseket fontolgat.

A Volkswagen jogi lépéseket tett az indiai hatóságok ellen, hogy megsemmisítse egy "hihetetlenül magas", 1,4 milliárd dolláros vámkövetelést. A vállalat álláspontja szerint ez a követelés ellentétes Újdelhi autóalkatrészekre vonatkozó importadó-szabályaival, és súlyosan hátráltatja üzleti terveik megvalósítását. India szeptemberben jelentette be a Volkswagen számára kirótt eddigi legnagyobb, 1,4 milliárd dolláros vámfizetési kötelezettséget, amely a VW, Skoda és Audi modellek importjának részleges bontásából adódott, hogy alacsonyabb vámot tudjanak érvényesíteni.

Az indiai hatóságok szerint a Volkswagen "majdnem teljes" autókat importált összeszerelésre alkalmatlan formában, ami a CKD, azaz a teljesen legyártott, de részegységekre bontva szállított járművek esetében 30-35 százalékos vámot jelentene. A problémát az okozza, hogy a vállalat ezeket az autókat tévesen egyedi alkatrészekként tüntette fel, amelyek különböző szállítmányokban érkeztek, így csak 5-15 százalékos vámot kellett utánuk fizetniük.

A Volkswagen azzal érvel, hogy nem kell magasabb vámot fizetnie, mivel az autóalkatrészeket nem egyetlen készletként importálta, hanem külön-külön szállította, és több helyi alkatrésszel kombinálva állította össze az autókat. A bírósági beadvány szerint a követelés "teljesen ellentmond a kormány álláspontjának (...), és veszélyezteti a külföldi befektetők által a kormányzat intézkedéseibe és biztosítékaiba vetett bizalom alapját".

A Volkswagen csoporthoz tartozó Skoda Auto Volkswagen India a Mumbai-i legfelsőbb bíróság előtt kifejtette, hogy a folyamatban lévő jogi vita komoly fenyegetést jelent az Indiában végrehajtott 1,5 milliárd dolláros befektetéseikre, valamint kedvezőtlenül befolyásolja a külföldi befektetési klímát. Ezt a Reuters által megszerzett hivatalos dokumentumban olvashatjuk.

A legfelsőbb bíróság február 5-én kezdi meg az ügy tárgyalását Mumbaiban. Egy kormányzati forrás korábban azt mondta a Reutersnek, hogy a büntetésekkel együtt a Volkswagen Indiának mintegy 2,8 milliárd dollárt kell fizetnie, ha elveszíti a pert.

A Volkswagen India a 2023/24-es pénzügyi évben lenyűgöző 2,19 milliárd dolláros bevételt ért el, míg nettó nyeresége 11 millió dollárra rúgott.

A Volkswagen csoport márkáinak összesített eladásai 2024-ben csökkentek, ahogyan azt a vállalat januári jelentése is mutatja. A cégcsoport világszerte összesen 9,027 millió járművet szállított ki, ami 2,3 százalékos visszaesést jelent a 2023-as évhez képest. Érdekesség, hogy ennek ellenére a Volkswagen csoport elérte a globális szinten kitűzött, 9 milliós járműkiszállítási célt az év során.

2023-ban a Volkswagen csoport az összes márkából több mint 9,2 millió járművet szállított ki, ami jelentősen több volt, mint egy évvel korábban. 2024-re a konszern eredetileg további, akár 3 százalékos értékesítési növekedést tűzött ki célul, de szeptemberben elvetette ezt, mivel értékesítési nehézségek léptek fel az egykor jövedelmező kínai piacon.

Kínában az eladások körülbelül 10%-kal csökkentek, míg Nyugat-Európában a cégcsoport értékesítése 0,4%-os mérséklődést mutatott. Észak-Amerikában viszont 6%-os növekedést könyvelhettek el, míg Dél-Amerikában a tavalyi évhez képest egy figyelemre méltó 15%-os bővülést értek el.

A Volkswagen zászlóshajójaként ismert márka mellett a Volkswagen konszern különböző leányvállalatai és márkái is gazdagítják a portfóliót, beleértve az Audi, Porsche, Škoda és SEAT neveket. Külön figyelmet érdemel az Audi, amely luxusmárkájaként 12 százalékos csökkenést mutatott az eladások terén, ezáltal érezhetően befolyásolva a vállalat összteljesítményét.

A konszern összes értékesítésének több mint felét adó VW eladásai 1,4 százalékkal csökkentek 2024-ben, míg a Porsche sportkocsi márka eladásai 3 százalékkal estek vissza.

Ezzel szemben a SEAT/Cupra eladásai 7,5 százalékkal, a Škoda értékesítései pedig 6,9 százalékkal nőttek. E márkák növekvő eladásai azonban nem tudták ellensúlyozni a többi márkánál elszenvedett visszaesést.

Az elektromos modellek terén a Volkswagen csoport összes márkája összesen 745 ezer járművet adott el, ami 3,4 százalékos csökkenést jelent az előző évhez képest.

Az előzőek fényében kiemelkedően fontos a cégcsoport számára, hogy a cseh Skoda Auto tavaly 6,9%-os növekedést elérve 926 600 személygépkocsit értékesített a globális piacon. A német Volkswagen konszern részeként működő legnagyobb cseh autógyár, a Skoda, különösen az európai piacokon tapasztalt jelentős növekedést, ahol a német piacon 18,5%-os emelkedést regisztráltak az eladások terén.

A német piacon 187 100 Skoda autó kelt el, 29 200 darabbal több, mint 2023-ban. Németország mellett nagyon megugrott a Skodák iránti kereslet Törökországban, ahol tavaly éves összehasonlításban 25,7 százalékkal vettek több cseh kocsit, ami 42 200 autót jelent.

A Skoda eladásai Nagy-Britanniában, Lengyelországban és Spanyolországban jelentős emelkedést mutattak. A cseh piacon a márka továbbra is dominál, azonban az idei évben a 84 500 értékesített autó 3,8%-os csökkenést tükröz a 2023-as adatokhoz képest.

Magyarországon az autóvásárlást tervezők kétharmada inkább használt autót vásárolna, az átlag 6 évesnél idősebb járműben gondolkodik - derül ki a Das WeltAuto januári online reprezentatív felméréséből.

A felmérés résztvevői 18 év feletti magánszemélyek voltak, akik a közeljövőben, 1-2 éven belül autó vásárlására készülnek. A közlemény hangsúlyozza, hogy a lakossági fogyasztói bizalom tavaly utolsó negyedévében emelkedésnek indult, ami hozzájárult ahhoz, hogy az autótulajdonosok körülbelül 25%-a mérlegeli új autó beszerzését a következő egy-két évben.

A legfrissebb kutatás alapján a válaszadók 38,1%-a 6-10 éves autó vásárlását preferálná, míg 23,6%-uk nyitott arra, hogy 16 évesnél idősebb járművet válasszon. Ezzel szemben 19,4% inkább 5 évesnél fiatalabb autót keres. Az átlagos potenciális vásárló a 12 éves korosztályra fókuszál, ami alacsonyabb, mint a magyarországi gépjárműpark jelenlegi 15,6 éves átlagéletkora.

Továbbra is - 61,7 százalék - a benzinnel hajtott autók a legnépszerűbbek, de a vevők 44,9 százaléka dízelt venne. A válaszadók 29,5 százaléka költene 3 millió forintnál többet autóvásárlásra, de keresett a 2-3 millió forintos sáv is.

A legfrissebb felmérések alapján a gépkocsit vásárolni szándékozók többsége inkább magánszemélyektől szeretné beszerezni az autót. Ugyanakkor a válaszadók körülbelül kétharmada a kereskedéseket is komoly lehetőségként mérlegeli a vásárlás során.

A kutatás során a vásárlás során felmerülő kockázatokat is alaposan megvizsgálták. Az emberek legfőbb aggodalma, hogy olyan autót vásárolnak, amelynek rejtett műszaki hibái vannak, így nem biztos, hogy a jármű a várt állapotban funkcionál. Emellett sokan attól is tartanak, hogy az autó korábban balesetet szenvedett, vagy manipulálták a kilométeróra állását. A vevők gyakran a szerződés bizonytalan kitételeit is kockázatnak tekintik, és aggódnak amiatt, hogy a garanciális feltételek nem egyértelműek, esetleg megtévesztőek lehetnek.

A Das WeltAuto, a Volkswagen csoport járműveit forgalmazó Porsche Hungaria használtautó-üzletága, egy kiterjedt, 29 márkakereskedésből álló országos értékesítői hálózattal büszkélkedhet. 2024 folyamán 6500 autót értékesítettek, ezzel 10 százalékkal túlszárnyalva a 2023-as év teljesítményét.

Related posts