A brutalitás simogató ölelése.


A hátsó ülésekhez bőséges tér áll rendelkezésre, ráadásul ezek az ülések motoros állítási lehetőséggel is rendelkeznek.

A Range Rover Sport háromféle alapmotorral és három különböző hajtáslánc-koncepcióval érhető el, összesen nyolc teljesítményszinten. Minden motor elektromos rásegítéssel rendelkezik, ami fokozza a teljesítményt és a hatékonyságot. A 3,0 literes V6-os dízelmotor három változata – 249, 300 és 350 lóerős – különösen népszerű a hazai vásárlók körében. A márka legismertebb modellje Magyarországon a dízelmotorral rendelkező Defender, de a Range Rover Sport is komoly hódítója a piacon. A Sport változat minden dízelmotorja 48 V-os mild hibrid technológiát használ, hasonlóan a 3,0 literes turbó benzinmotorokhoz (360 és 400 LE), valamint a BMW-től származó 4,4 literes V8-as biturbóhoz, amely 635 lóerőt kínál.

A 2025-ös modellévre megújultak a plug-in hibrid, azaz konnektorról is tölthető hajtásláncok, amelyek a korábbiaknál nagyobb teljesítményt és nagyobb elektromos hatótávolságot kínálnak. A két változat teljesítménye 440 és 510 lóerőről 460 és 550-re nőtt, míg a WLTP-szabvány szerinti hatótávolság 118 km-ről 121, illetve 123 km-re. A gyártó szerint valós körülmények között 94-96 km-t tud csak villanyhajtással megtenni a modell. Ugyanakkor hibridként használva az ügyfelek valós adataiból kiindulva a Range Rover szerint az utak 75%-a kizárólag elektromos hajtással teljesíthető.

Ez a megoldás részben a geofencing technológia és a navigációs rendszer szoros együttműködésének köszönhető. A rendszer képes arra, hogy azonosítsa a megszokott útvonalakat és a napi ingázási szokásokat, így optimális hajtásmódot választhat. Emellett a hibrid és elektromos üzemmódok mellett az energiahatékonyság fenntartása is biztosított.

A PHEV hajtásláncok továbbra is a 3,0 literes, V6-os turbós Ingenium benzinmotorra építenek, amelyet egy 160 kW-os elektromos motor és egy 38,2 kWh kapacitású (nettó 31,8 kWh) akkumulátor egészít ki.

Az RR Sport 7,2 kW-os váltóáramú töltési lehetőséget biztosít, amely lehetővé teszi, hogy otthoni környezetben kevesebb mint öt óra alatt teljesen feltöltsük az akkumulátort. Emellett a gyorstöltés funkció is elérhető, amely az 50 kW-os egyenáramú töltéssel lehetővé teszi, hogy mindössze egy óra alatt a lemerült akku 80%-os töltöttségi szintre kerüljön.

Minden egyes motorhoz nyolcfokozatú, automatikus sebességváltó és összkerékhajtás tartozik. A hajtásláncban található elektronikus vezérlésű differenciálmű lehetővé teszi a kiváló tapadás és a dinamikus vezetési élmény elérését. A fékrendszer által megvalósított nyomatékvektor-szabályozás segíti a kerekek közötti nyomatékelosztást, így a rendszer képes arra, hogy optimális körülmények között a nyomaték 100%-át a hátsó tengelyre irányítsa.

Azért, hogy városban meglegyen a fordulékonyság (

A jármű futóművének elülső része kettős keresztlengőkaros kialakítással büszkélkedhet, míg a hátsó rész egy kifinomult multilink rendszer segítségével irányítja a kerekeket. Az aktív Bilstein lengéscsillapítók mellett kétkamrás légrugók is megtalálhatók, amelyek nem csupán a futómű feszességét teszik változtathatóvá, hanem a karosszéria magasságát is. Ez a rendszer automatikusan működik, de a különböző menetmódok kiválasztásával, valamint kézi beállítással is finomhangolható. A jármű magassága akár 5 centiméterrel is csökkenthető, például a kényelmes beszállás érdekében, míg terepen akár 5,8 centimétert is emelkedhet. Extrém helyzetekben pedig, rövid időre akár 135 millimétert is képes megemelkedni a karosszéria.

Ez a jármű lenyűgöző képességekkel bír, hiszen akár 90 centiméter mély vízen is képes átkelni. Ehhez egy különleges rendszer is rendelkezésre áll, amely hermetikusan lezárja az utastér összes szellőzőnyílását, így megakadályozva a víz bejutását. Emellett más terepviszonyokhoz is optimális beállítások érhetők el, amelyek garantálják, hogy a hajtás és a futómű tökéletes összhangban működjön, lehetővé téve az autó zökkenőmentes előrehaladását.

A Range Rover Sport adaptív tereptempomatot is kínál, amely érzékeli a talajviszonyokat, és automatikusan hangolja a jármű sebességét a stabilitás, az irányíthatóság és a kényelem fenntartásával.

Különösen figyelemre méltó, hogy a futómű okosan alkalmazkodik a közúti viszonyokhoz. A navigációs információk felhasználásával előre felkészül a kanyarokra, így csökkenti a karosszéria dőlését és megőrzi a vezetési kényelmet.

Related posts