A Budapest-Belgrád vasútvonal kínai kivitelezőjét többször is figyelmeztették a szerb hatóságok, mivel különböző szakmai hiányosságok merültek fel a projekt során.
Két bíráló levelet is kapott a Budapest-Belgrád projekt kínai kivitelezője a korábbi szerb építésügyi miniszterhelyettestől. Anita Dimoszki többek között az alkalmazott munkamódszerek hiányosságai miatt kritizálta a kivitelezőt - írta meg a Szegeder.
Dimoszki a szerb Forbesnak arról beszélt, hogy a CRIC-CCCC konzorcium alatt dolgozó Shandong vállalat sem szerb, sem kínai oldalról nem rendelkezik elégséges munkaerővel. Emellett a technikai háttere sem megfelelő, a projekthez szükséges infrastruktúra (például az aluljárók) pedig nem készült el a tervezett határidőre.
Dimoszki kifejtette, hogy rendszeresen szembesült a szakszerűtlenség jeleivel, valamint a biztonsági előírások figyelmen kívül hagyásával. A Shandong azonban makacsul ragaszkodott az eredeti elképzeléséhez, még akkor is, amikor a minőségi és munkavédelmi normák megszegésével találta szembe magát. Dimoszki véleménye szerint a vállalat többször is ignorálta a felügyeleti szerv utasításait, ami nem csupán a gazdasági stabilitást, hanem a lakosság biztonságát is komoly veszélynek tette ki.
A Budapest-Belgrád vasútvonal szerbiai szakaszának átadása eredetileg tavaly novemberre volt tervezve, de a váratlan események miatt az időpontot már kétszer is el kellett halasztani. A probléma forrása az újvidéki vasútállomás előtetejének leomlása, amely tragikus következményekkel járt: 15 ember életét vesztette. A baleset következtében Goran Vesic, az építésügyi miniszter lemondott posztjáról. Jelenleg a vonatok csak Belgrád és Újvidék között közlekednek, ami tovább nehezíti a közlekedési helyzetet.