A Corvinus Egyetemen innovatív technológiával figyelik meg az emberi viselkedést: szemkamerák segítségével elemzik a hallgatók reakcióit és interakcióit.


A szemmozgás követésének technológiája - az eye-tracking vagy attention computing - képes valós idejű, megbízható, robusztus adatokat szolgáltatni az emberi viselkedés kutatásához - magyarázza a közleményben Varga Ákos, a Corvinus Digitális Marketing Tanszékének vezetője. Az új labor marketinganyagok tervezésében, a vásárlói preferenciák vizsgálatában, a termék- és csomagolástervezésben vagy a felhasználói élmény (UX) fejlesztésében segíthet.

Emellett az egyetemi oktatáshoz a tananyagok hasznosulásának vizsgálatával is hozzá tud járulni.

A tudományos kutatás széles spektrumon képes összekapcsolódni azokkal a területekkel, amelyek a vizuális figyelem és a kognitív folyamatok mérésére és értelmezésére összpontosítanak. Ez magában foglalja a vezetést, a marketinget, valamint a pszichológiai és szociológiai aspektusok vizsgálatát is - emelte ki a tanszékvezető.

"A labor megérkezésével a Corvinusra nem csupán csúcstechnológia, hanem új kutatási irányok, számos együttműködési lehetőség, valamint a hallgatók számára vonzó tanulási környezet is nyílik. Varga Ákos hangsúlyozta, hogy ez a kutatóműhely nem csak egyetemünk számára fontos, hanem az egész magyar innovációs szektor számára is mérföldkő, hiszen lehetőséget teremt a piaci igények kielégítésére."

A Gellért Campuson található labor különleges és egyedülálló lehetőségeket kínál a régióban. Itt tíz Tobii márkájú, monitorra rögzíthető szemmozgás-követő eszközt találunk, amelyek képesek mérni a weboldalakra, képekre és kreatív tartalmakra adott reakciókat. Ezen kívül egy innovatív hordható szemüveg is rendelkezésre áll, amely lehetővé teszi a mozgásban lévő tesztalanyok, például vásárlók figyelmének nyomon követését. Ez a labor egyedülálló lehetőségeket teremt a szemmozgás-alapú kutatások számára, és új dimenziókat nyit meg a felhasználói élmény elemzésében.

Related posts