Verstappen szinte kiütötte Russellt az utolsó körök izgalmas harcában, míg a McLaren Barcelonában egy lenyűgöző kettős győzelmet ünnepelhetett.

A többi csapat által bemutatott újítások és az FIA friss szabályai sem tudták megingatni a McLaren dominanciáját, hiszen a csapat simán megnyerte a Spanyol Nagydíjat az 1-2. helyezésével. Eközben Verstappen a Red Bull hátrányos gumistratégiája és az utolsó körben kiszabott 10 másodperces büntetés miatt csupán egyetlen pontot tudott gyűjteni a hétvégén.
Piastri nagyon jól rajtolt, Verstappen viszont már az első kanyarban meg tudta előzni - a rajtot ismét elrontó - Norrist. A Ferrari két pilótája, Charles Leclerc és Lewis Hamilton egyaránt jól kezdtek, az első körben el is jöttek a két Mercedes, George Russell és Kimi Antonelli mellett.
Habár Verstappen eleinte le tudott lépni, Norris a 11. körre ledolgozta a hátrányát, 1 másodpercen belülre került, 2 körrel később pedig meg is előzte a Red Bullt, Verstappen még csak nem is védekezett.
A verseny első szakaszában nem igazán voltak drámai események, inkább a különféle kiállási taktikák határozták meg a mezőnyt. Az élmezőnyből Verstappen volt az első, aki kereket cserélt, és a 8. helyen tért vissza. Ám a 20. körre már újra a harmadik pozíciót foglalta el, Norris mögött. A Ferrari is a korai kiállás mellett döntött, ezzel megakadályozva, hogy a Mercedesek megelőzzék őket. Norrist a 22. körben hívták a McLaren boxába kerékcserére. Egy rövid időre úgy tűnt, hogy Piastrinál a McLaren az egy kiállásos taktikát választja, de végül őt is kihozták, így Verstappen átvette a vezetést, 5 másodperccel Piastri előtt haladva.
A 25. körben Lawson és Albon autói összeütköztek, ami Albon járgányából jelentős darabok leválásához vezetett. A versenybírók megállapították, hogy Albon volt a felelős a balesetért, így 10 másodperces büntetést szabtak ki rá. Albon letöltötte a büntetést, de aztán úgy döntött, hogy feladja a versenyt.
A 30. körben Verstappen újra a boxba hajtott, és ezúttal közepes gumikat kapott, ami megerősítette, hogy a csapat a holland számára a három kiállásos stratégiát választotta. A 48. körben a Red Bull harmadszor is megállította Verstappent, hogy az utolsó 18 kört már lágy gumikon teljesíthesse, remélve, hogy sikerül megelőznie a McLaren versenyzőit. Amikor visszatért a pályára, Verstappen a 16. és 17. helyezett Cunoda Júki és Esteban Ocon között találta magát, ami miatt néhány tizedmásodpercet veszített a tempójából.
A McLaren villámgyorsan reagált Verstappen kiállására, és azonnal pályára küldték Norrist. A brit versenyző éppen hogy csak megérkezett a kerékcsere után Verstappen elé. Piastri is a sorban következett Norris után, ami miatt a Red Bullnak nem volt esélye megelőzni a McLareneket.
A verseny során az egy pontot érő 10. helyért folyamatos küzdelem zajlott, amelynek csúcspontja az 51. körben érkezett el. Ekkor Bearman és Lawson izgalmas párbajába váratlanul belépett a lekörözésre készülő Norris és Verstappen, ami megnehezítette a helyzetüket. Verstappen rövid időre még a brit pilóta közelébe is férkőzött, de végül nem tudta tartani a lépést Norris-szal, és lemaradt tőle.
A főleg taktikai csatározásokból álló versenyt az 55. körben Antonelli kicsúszása kavarta fel. A Mercedesnek technikai problémái akadtak, féktávon blokkoltak a hátsó kerekek, így az autó a kavicságyban kötött ki, a mentés idejére pedig bejött a biztonsági autó a pályára. Az első hat helyről mindenki gyorsan reagált is helyzetre, és kijöttek kereket cserélni. Mindenki alig használt lágy gumikat kapott, kivéve Verstappen, aki kemény keverékű gumikkal fordult rá az utolsó 9 körre, miután a csapatnak már nem volt más friss gumija. Ezzel a holland számára el is úszott a második hely megszerzésének esélye, helyette a harmadik hely megtartása, a Leclerc elleni védekezés lett a Red Bull célja.
A biztonsági autós fázisnak a 61. körben lett vége, így 6 kör marad hátra a versenyből. Az újraindításnál a két McLaren egyből meglépett, Verstappen a még hideg kemény gumikon megcsúszott, így Leclerc simán elment mellette, a monacói átvette a harmadik helyet. Leclerc után Russell is majdnem megelőzte Verstappent, a holland viszont kicsúszott és a pályán kívül visszajött a Mercedes versenyzője elé.
A büntetés elkerülése érdekében a Red Bull csapata Verstappentől azt kérte, hogy engedje át a pozíciót Russellnek. Verstappen azonban nem értett egyet ezzel a döntéssel, és nem akarta végrehajtani az utasítást. A feszültség közepette, miközben Russell próbálta megelőzni őt, összeütköztek. Végül Verstappen ugyan elengedte a Mercedest, de az ütközés következményeként a versenybírók 10 másodperces büntetést szabtak ki rá, amivel a végső eredménylistán csak a 10. helyen végzett.
A középmezőny versenyzői közül többen is kiemelkedően teljesítettek, de a legnagyobb figyelmet Nico Hülkenberg érdemelte ki, aki az újraindítás után magabiztosan megelőzte Lewis Hamilton Ferrariját, így biztosítva csapata számára az 5. helyet. Isack Hadjar a Racing Bulls színeiben szintén remekelt, és a 7. helyen fejezte be a versenyt, ezzel bizonyítva tehetségét és versenyképességét.
A Spanyol Nagydíj végső eredménye a következőképpen alakult: a pontszerzők sorában Piastri, Norris, Leclerc, Russell, Hülkenberg, Hamilton, Hadjar, Gasly, Alonso és Verstappen nevei szerepelnek.
A 2025-ös Forma-1-es világbajnokság izgalmas következő fejezete két hét múlva kezdődik a Kanadai Nagydíjjal, ahol a versenyzők újra összemérhetik tudásukat a híres montréal-i pályán.