A saját területükön a kínaiak aláznák meg a japánokat – Totalcar.
A kicsiny kei carok különleges japán szabályozások következtében jöttek létre, ezért a világ többi részén ritkán találkozhatunk velük. Ennek megfelelően főként japán autógyártók specializálódtak erre a viszonylag elhanyagolt autókategóriára.
Úgy tűnik, hogy a kínai gyártók mostanában kedvet kaptak ahhoz, hogy a saját játszóterükön mérjék össze erejüket a japán versenytársakkal. A BYD hamarosan, a Japan Mobility Show keretein belül, leleplezi a különös nevű K-Cart-ot, amely egy kei autó. Korábban már láthattunk róla képeket, de akkor még csak álcázott formában volt látható.
Éppen most bukkant fel egy új kép az izgalmas újdonságról, amelyen a jármű álca nélkül tűnik fel. A fotón jól látható a K-Car jellegzetes sziluettje, és néhány részlet is feltűnik, azonban nem árultak el mindent – úgy tűnik, van még néhány meglepetés a nagy bemutatóra. Legalábbis ezt tervezhették, ám egy kínai blogger, akit Sugar Design néven érdemes keresni, leleplezte az autót Japánban, és megörökítette azt.
A letisztult fazonú, elektromos K-Car indulóárát 2 millió jenre, azaz nagyjából 4,4 millió forintra saccolják. Bár az autó hivatalos műszaki adataira még várni kell, az már most valószínű, hogy egy 20 kWh-s akkumulátort kap majd, amivel a hatótávját 180 kilométeresnek mondják.
Japánban 2024-ben az autópiac különösen érdekes fordulatokat mutatott, hiszen az eladott járművek 38%-át a kei car kategória tette ki. Ez a szám jól tükrözi a kei carok iránti óriási érdeklődést, így nem meglepő, hogy a BYD is szeretne részesedést szerezni ebben a vonzó piacon. Azonban felmerül a kérdés: vajon mennyire hajlandók a japán vásárlók a helyi gyártású autók helyett a kínai alternatívát választani?



