Összeomlott a Labubu-őrület? Felfedték, mi rejlik az árak drámai visszaesése mögött! - Pénzcentrum


A Labubu játékfigurák másodpiaci árának csökkenése inkább a kínálat növekedésével, mintsem a kereslet visszaesésével magyarázható, miközben a Pop Mart bevételei továbbra is meredeken emelkednek. - számolt be a Reuters.

A 22 éves Kasidit Teerawiboosin, aki Thaiföldön a Pop Mart játékok viszonteladójaként dolgozik, megosztotta tapasztalatait: a korábban népszerű Labubu figurák másodpiaci árai "hihetetlenül gyors ütemben zuhannak".

A Pop Mart "The Monsters" sorozatába tartozó Labubu figurák az első félévi bevétel több mint egyharmadát tették ki, miközben az eladások meredeken emelkedtek olyan hírességek rajongásának köszönhetően, mint Lisa a Blackpink K-pop csoportból, Rihanna énekesnő és David Beckham - számolt be a Reuters.

A Qiandao kínai műjáték viszonteladói platform statisztikái alapján az áprilisban debütált "Luck" Labubu figura ára júniusban a másodpiacon 500 jüan (kb. 70,20 dollár) fölé emelkedett, ám mostanra már csak körülbelül 108 jüanra csökkent. Emellett a sorozat többi karakterének árai is a hivatalos Pop Mart boltoké alá estek.

A befektetők azonnal a hűlő keresletet hibáztatták a viszonteladási árak csökkenéséért, ami a Pop Mart részvényárfolyamának körülbelül 25%-os zuhanását idézte elő az augusztusi csúcsokhoz viszonyítva. Az elemzők és a vállalat képviselői azonban hangsúlyozzák, hogy a helyzet mögött inkább a kínálat növekedése áll, mintsem a kereslet visszaesése.

A Pop Mart legfrissebb információi szerint ebben az évben tízszeresére növelte plüssjáték-kínálatát, beleértve a népszerű Labubu figurákat is. Havonta körülbelül 30 millió darabot készítenek, ami lenyűgöző szám a játékpiacon!

"Ez hasonlít a koncertjegyek világára" - nyilatkozta Sid Si, a Pop Mart ügyvezető igazgatója és társüzemeltetési vezetője a Reuters Labubu viszonteladási értékével kapcsolatos kérdéseire. "A rajongók gyakran túlárazott belépőkért küzdenek, hiszen a helyszínek korlátozott kapacitása miatt nem tudják kielégíteni a megnövekedett keresletet. Azonban a Pop Mart esetében van egy lényeges eltérés: képesek vagyunk proaktívan növelni a kínálatot, így csökkenthetjük a keresleti nyomást."

Jeff Zhang, a Morningstar elemzője, úgy véli, hogy a csökkenő viszonteladási árak "potenciálisan" utalhatnak arra, hogy a kereslet kielégítése megtörtént, ugyanakkor a megnövekedett kínálat is szerepet játszhat ebben. Érdemes figyelembe venni, hogy a viszonteladók valószínűleg fontos részesedést képviselnek az elsődleges piaci eladásokban.

A Pop Mart bevételei a július és szeptember közötti időszakban akár 250%-kal is emelkedtek, túlszárnyalva az év első felében mért 204,4%-os növekedést, ahogy azt egy közelmúltbeli tőzsdei jelentés is alátámasztja.

A Morgan Stanley elemzői egy szeptemberi ügyfélközleményben hangsúlyozták, hogy "a másodpiaci árak nem adják vissza hűen a valós keresleti és kínálati viszonyokat". Ez különösen aktuális a Pop Mart idei törekvéseinek tükrében, amelyek célja a spekuláció csökkentése volt. Az elemzők figyelmeztettek, hogy ha túlságosan támaszkodunk erre a mutatóra, könnyen téves következtetésekre juthatunk.

A feltörekvő karakterek, mint a "Twinkle Twinkle" és a nemzetközi terjeszkedés lehetősége továbbra is fontos tényezők a Pop Mart növekedése szempontjából, állítják a Morgan Stanley elemzői.

Related posts